bugün
yenile
    1. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      barış manço'dan dinlemek iyidir. https://www.youtube.com/watch?v=0b2AX7h70p8
    2. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      müzeyyen senar'ın sesinde sonsuz güzelliğe kavuşan şarkı babuşlar. bu şarkı size her şeyi yaptırabilir.
    3. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      rakı şalgam ve bu şaheser 3ü birlikte hayatınızı siker.
    4. 7
      +
      -entiri.verilen_downvote
      gam-zedeyim deva bulmam (gamların yıktığı, harap ettiği anlamındadır. depremzede gibi)
    5. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      elem beni terk etmiyor hiçte fasıla vermiyor nihayetsiz müteakiben doğrusu ömür yetmiyor.
    6. 4
      +
      -entiri.verilen_downvote
      melihat gülses tarafından güzel yorumlanmıştır. bu
    7. 6
      +
      -entiri.verilen_downvote
      barış manço versiyonunu hiç bir şeye değişmeyeceğim şarkı.
      0Cansu Koç ' ta güzel okur bu şarkıyı. Tavsiye ederim. - otis 10.08.2022 20:07:52 |#4433285
    8. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      bütün bağımlılıkları yeniden arzulatacak şarkı, yemin bozdurur. dönüp dolaşamayıp kendimi bu şarkıda buluyorum, deva bulamıyorum. sorunun kaynağına ulaşamıyorum, içime erişim farkında olmadığım sebeplerden dolayı engellenmiş de ben sağa sola sataşıp yaşamaya çalışıyormuşum gibi. gam-zede oldum, elem keder de peşimi bırakmıyor, mutsuzluğuna hiçbir çare aramıyorsun oluroyle!
    9. 4
      +
      -entiri.verilen_downvote
      Müzeyyen Senar yorumu. Gamzedeyim deva bulmam garibim bir yuva kurmam Kaderimdir hep çektiğim inlerim hiç reha bulmam
    10. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      gaye su akyol yorumu ayrıca güzeldir. mutlaka dinleyeniz.
    11. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
    12. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      (#2369246) bu şahane eseri, sahibinden dinleyip esere hakkını vermelisiniz.. ayrıca rakı masasında çok güzel gidiyor. Link
    13. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      Belli bir müzikal olgunluğa erişmemiş kişiler bu tür şaheserleri seslendirmesin lütfen.
    14. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      3. Kadehten sonra söylendiğinde ğığıııaııığıııımmmm haline dönüşen parça.
    15. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      Gamzedeyim deva bulmam garibim bir yuva kurmam Gamzedeyim deva bulmam garibim bir yuva kurmam Kaderimdir hep çektigim inlerim hiç reva bulmam Kaderimdir hep çektigim inlerim hiç reva bulmam (#2053866) çok güzel bir anlamı var aslında bu parçanın.
    16. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      Gündüz dinlenilmesi pek tavsiye edilmeyen bir müzik
    17. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      Bilinenin aksine yanaktaki çukur olan (bkz: gamze ) değildir. Deprem mağdurlarına depremzede deyişimiz gibi (bkz: gam ) içinde olma anlamı taşır.
    18. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      müzeyyen senar da çok güzel söylese de en iyi versiyonu sanırım barış manço'ya âit.
    19. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      gam zedeyimmmmmmmmmmmmmm.
    20. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      "gamzedeyim deva bulmam garibim bir yuva kurmam kaderimdir hep çektiğim inlerim hiç reha bulmam elem beni terk etmiyor hiç de fasıla vermiyor nihayetsiz müteakiben doğrusu ömür yetmiyor"
    21. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
    22. -4
      +
      -entiri.verilen_downvote
    23. 4
      +
      -entiri.verilen_downvote
      müthiş bir tatyos efendi eseri... farklı farklı versiyonlarını dinlememe rağmen, içinden en güzeli hangisi seçemiyorum. çünkü hepsi birbirinden güzel. başlarda esere ismini veren gamzeyi, yüzde oluşan, gülünce belirginleşen çukur yapı olarak bilsem de, sonraları bakıp okumamla bunun ''gam-zede'' olduğunu öğrendim. öyle diyorlar.. yani gam ve keder içinde olan kişi, gama tutulmuş, sıkıntı, üzüntü çeken kimse olarak tanımlanıyormuş. fazla anlamlı ve derin. sizin de farklı versiyonlarını dinlemenizi istediğim için linklerini koyacağım. barış manço müzeyyen senar melihat gülses gaye su akyol necati ve saykolar dedublüman/çağrı çelik grup hanende biraz fazla olmuş olabilir ama hepsini çok beğendiğimden... (bkz: durduk yere hüzünlendiren şarkılar)
    24. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      sözleri, yazdıktan kısa bir süre sonra vefat eden tatyos efendi'ye ait olan şarkı. Ahmet Rasim cenazeden şu sözlerle bahsetmiştir: "Ebedi dinlenme yerine götüren arabadan başka üç araba ardısıra koşuyordu. Mezarlıkta kabrini bile çevreleyecek sayıda değildik. İnsanın 'yuh olsun sana ey sanat, buralarda ne sürünüp duruyorsun?' diyeceği geliyor" deva bulamadan, sessizce ayrılmış aramızdan.
    25. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      Kudsi Erguner Ensemble'nin şarkısı Dinlemek için Şarkı sözleri --- spoiler --- Hey, heeey, hey, hey, hey, heey, hey Gamzedeyim deva bulmam Garibim bir yuva kurmam Gamzedeyim deva bulmam Garibim bir yuva kurmam Kaderimdir hep çektiğim İnlerim hiç reha bulmam Kaderimdir hep çektiğim İnlerim hiç reha bulmam Elem beni terketmiyor Hiç de fasıla vermiyor Elem beni terketmiyor Hiç de fasıla vermiyor Nihayetsiz bu takibe Doğrusu takat yetmiyor Nihayetsiz bu takibe Doğrusu takat yetmiyor --- spoiler --- Dedublüman da çok güzel seslendirmiştir.
    26. 28
      +
      -entiri.verilen_downvote
      Hikâyenin kahramanı Kemani Tatyos Efendi’dir. 1858 yılında İstanbul’da doğmuş Türk musikisine bestekâr, güftekâr olarak 50’ye yakın eser bırakmış, ömrü yokluk içinde geçen, öldüğünde kilise defterine “Tatyos, 1913 Çalgıcı” olarak kaydı yapılan bir keman virtüözü… Tatyos pek konuşkan biri değilmiş. Onun ne düşündüğünü, neler hissettiğini okuyabilen anlayabilen birkaç arkadaşı, dostu varmış. Koltuğunun altında kemanı, tütünden sararmış bıyıkları, çökmüş avurtları, uykusuzluk ve aşırı içkiden kan çanağına dönmüş göz çukurları ile hayatın yükünü omuzlarında taşıyan, çocukluğundan beri dilini gönlüne hapseden ruhuyla ancak kemanıyla anlatacaklarını anlatan, önceleri düğünlerden kıt kanaat geçimini temin eden daha sonra Galata’daki Pirinççi Gazinosu’ndaki hayatı ve yaptığı besteler, semailer, peşrevlerle tanınmış ve İstanbul’un dört bir yanında düzenlenen fasıl heyetlerinde Tatyos Efendi’nin eserleri çalınır olmuş. Tatyos Efendi’nin en yakın iki dostu yazar, gazeteci, besteci Ahmet Rasim Bey ve gazinodan arkadaşı kemençeci Vasili’dir. Bir akşam Beyoğlu’nda Ahmet Rasim, Vasili ve Tatyos Efendi “Ehl-i aşkın neşvegah-ı kûşe-i meyhanedir” ile başlattıkları musiki meşki “Bilsen ne belâ geçti şu biçare serimden” semaisiyle devam etmiş, Tatyos Efendi gece boyunca kemanı elinden hiç bırakmamış. “Mani oluyor halimi takrire hicabım” gibi içli şarkıları peş peşe döktürmüş. Gece nihayete ererken meyhanede birkaç müşteri ve sandalyeleri toplayıp yerleri süpüren birkaç çocuktan başka kimse kalmamışken Vasili ve Ahmet Rasim Bey de tam gitmeye hazırlanırken Tatyos Efendi kemana uzanmış, sanki saatlerdir içen ve çalan o değilmiş gibi kemanı omuzuna yerleştirip, hafifçe başını kemana eğerek, dudaklarında acı bir tebessümle o ana kadar duyulmamış o uşşak şarkıya giriş yapıyor; Gam-zedeyim deva bulmam/Garibim bir yuva kurmam/Kaderimdir hep çektiren/İnlerim hiç reha bulmam. Elem beni terketmiyor/Hiç de fasıla vermiyor/Nihayetsiz bu takibe/Doğrusu takat yetmiyor. Ehl-i dilin yoktur kadri/Uğraşma gel Tatyos gayri/Eserin çok kıymetin yok/Git talihine küs bari. Tatyos kemanı omzundan indirdiğinde hiç kimsenin tek bir kelime edecek hali yoktur. Vasili hıçkıra hıçkıra ağlıyor meyhanede kalanlar da gözyaşlarını birbirlerine sezdirmeden silmeye çalışıyorlar. Birkaç hafta içinde İstanbul’da bu şarkıyı ezberlemeyen ne hanende ne sazende kalıyor. Tatyos’un naaşı Kadıköy’de bir kilisenin ayin salonuna getirildiğinde, iki elin parmaklarını geçmeyen kalabalığa ibretle bakan Ahmet Rasim, daha dün Galata’da, Beyoğlu’nda onu dinlemek için yüzlerce kişinin akın ettiği salonları düşününce, insanların vefasızlığına hayıflanıyor. Cenazesinde üç bacısı, dul eşi, Ahmet Rasim, kendisiyle yıllardır çalıştığı iki sazende ve kilisenin uzak köşesinde ağlayan bir kadından ibaret küçük bir topluluk uğurluyor son yolculuğuna Tatyos’u… Bu şarkının hikâyesini Ahmet Rasim’e vefatından hemen önce Vasili hasta halinde anlatıyor: -Tatyos’un Ortaköy’de bir çocukluk aşkı varmış. Kendi cemaatinden olan kızın ailesi aniden Erivan’a göçünce kavuşamamışlar. Tatyos da sonradan şimdiki eşiyle evlendirilmiş. Beraber içtikleri o gece kızın İstanbul’a döndüğünü ve otuz yıldır evlenmeyip kendisini beklediğini öğrenmiş Tatyos. Ahmet Rasim Bey Tatyos’un kilisede yapılan cenaze töreninin sonunda oturduğu yerden kalkarken kilise sırasına bırakılmış bir zarfı farkediyor. Zarfın üzerinde “Tatyos ile birlikte defnedilecektir” yazmaktadır. Zarfı otuz yıl önceki çocukluk aşkı olan kadın Ahmet Rasim Bey’e fark ettirmeden onun yanındaki sıraya koymuştur. Ahmet Rasim zarfı alıp usulca ceketinin cebine koyar. Zarfın kendi yanına konulmasının bir tesadüf olamayacağını düşünüp ve zarfın içindekileri okumanın belki de Tatyos’a karşı ifa edilecek son görev olacağına kanaat getirerek yalnız Ahmet Rasim Bey tarafından görülen ve yarım saat sonra Tatyos’un naaşı ile birlikte toprağa verilen zarfın içindeki kâğıtta şu dizeler yazılıdır: Gam-zedesin devan benim/Garip kuşsun yuvan benim/Çektiğimiz yeter gayri/Kaderimsin inan benim Takat yetişmez eleme/Bülbül imrenir çileme/Bizim şu kara sevdamız/Kalsın öteki âleme Elbet kadrini bilirim/İste canımı veririm/Küsme talihine Tatyos/Çok durmam ben de gelirim.
    27. 0
      +
      -entiri.verilen_downvote
      Gamzedeyim deva bulmam derken neyi kastettiğini hiç anlamamıştım. Sonradan gam zedeyim denildiğini öğrenince bir miktar hüzünlendim. Gaye Su Akyol bu parçayı hissederek yorumlamış. Tavsiye edilir.
    28. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
    29. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      dogrusunnn gam-zedeyim deva bulmam olduğu h öğrendiğimden beri sarki bir anlam daha kazandı benim gözümde